E-commerce: jak skutecznie prowadzić fanpage w social mediach?

Założyłeś własną działalność gospodarczą i szukasz skutecznego kanału reklamy? Marketing internetowy w dzisiejszych czasach odgrywa kluczową rolę w budowaniu renomy marki i jej rozpoznawalności. Nie tylko profesjonalne strony internetowe mogą być skuteczne w promowaniu produktów czy usług na większą skalę. Social media jak Instagram czy Facebook już od dawna przestały być jedynie źródłem prywatnych informacji o znajomych czy rodzinie. Portale społecznościowe są wykorzystywane w marketingu internetowym z lepszym bądź gorszym skutkiem, jednak jest to forma reklamy dostępna niemal dla każdego.

Fanpage na Facebooku czy Instagramie może założyć każdy, jednak nie każdy wie, jak profesjonalnie zająć się promowaniem własnych usług. Wbrew pozorom nie jest to tak proste i przyjemne, jak zakładają początkujący przedsiębiorcy. Prowadzenie swojego fanpejdża to wiele godzin ciężkiej pracy, badania rynku i zapotrzebowań klienta. Trzeba wiedzieć, co się najczęściej „klika” i jak przyciągnąć grono potencjalnych klientów. Zatem jak zoptymalizować działanie fanpage’a w social mediach?

Oryginalność zamieszczanych treści

Użytkownicy social mediów stanowią dość wybredną grupę internautów, którzy oczekują od autorów postów czegoś więcej niż powielania dotychczasowych koncepcji. W czasach, kiedy dostępność produktów i usług jest na wyciągnięcie ręki, liczy się kreatywność i innowacyjność. Oprócz schematycznych grafik dotyczących profilu Twojego przedsiębiorstwa, które są nieodłączną częścią marketingu, warto dodać treści, które zainteresują większe grono użytkowników. Śmieszne filmiki, virale, zabawne cytaty czy chwytliwe slangi reklamowe – sposobów jest naprawdę wiele, trzeba tylko wiedzieć, jak je odpowiednio spożytkować.

Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami

Nic tak nie przyciąga nowych klientów jak konkursy z nagrodami. Niektórzy internauci podchodzą do nich z przymrużeniem oka, jednak wartość marketingowa marki poprzez organizowanie atrakcyjnych loterii może poszybować mocno do góry. Przy organizowaniu tego typu akcji warto dokładnie sprecyzować punkty obowiązującego regulaminu, dzięki któremu zasięgi fanpage’a znacznie wzrosną. Przykładowo, obowiązkowy „lajk”, udostępnienie, komentarz – to wszystko składa się na budowaniu większych zasięgów na Facebooku czy Instagramie.

Fanpage w mediach społecznościowych to nie tylko konkursy. Od czasu do czasu warto organizować sezonowe obniżki cen i akcje rabatowe, które z pewnością przyciągną większe grono amatorów niskich cen. Obniżki cenowe działają na potencjalnych klientów jak płachta na byka, a gdzie mają dowiadywać się o atrakcyjnych ofertach jeśli nie przeglądając social mediów?

Zdobywanie nowych fanów

Skuteczny fanpage to taki, który wzbudza wymierne zainteresowanie. Oczywiście niemal każda strona posiada stałe grono odbiorców, jednak ważne, by skupić się na pozyskiwaniu nowych fanów w internecie. Zatem jeśli zauważysz aktywność nowego użytkownika na swojej stronie, nie czekaj i wyślij mu zaproszenie do polubienia strony. To nie jest oczywiście gwarancja kolejnego „lajka”, jednak zdecydowanie zwiększa szansę na nowych miłośników Twojego profilu. Zapraszanie do polubienia profilu oczywiście nie jest w 100% skuteczne, jednak można liczyć na to, że już około 20% takich próśb spotka się z pozytywnym odzewem. A to już coś.

Leave a Comment